Klagomålshantering

Rutiner för klagomålshantering på förskolan Stjärnflockan.

Vad är ett klagomål?

Om det är något som inte motsvarar dina förväntningar eller om du är missnöjd med förskolans verksamhet är det ett klagomål. Dina synpunkter är viktiga och vi ser synpunkter och klagomål som ett tillfälle att förbättra verksamheten och därmed en del i vårt kvalitetsarbete.

Att lämna in klagomål

Har du synpunkter på;

  • Ditt barns situation på avdelningen ska du vända dig till avdelningspersonalen. Personalen ska alltid meddela förskolechefen om detta.
  • Ditt barns situation på förskolan ska du vända dig till förskolechef.
  • Personalens agerande, uppmuntrar vi dig först och främst att kontakta berörd personal. Du kan även ta kontakt med förskolechef.
  • I andra hand kontaktar du huvudmannen.
  • I tredje hand kontaktar du utbildningskontoret, Umeå kommun.

 

Lämna klagomål och synpunkter på webben eller med post.

  • Klagomål kan även mailas in via vår hemsida. Under fliken blanketter finns en klagomålslänk.
  • Klagomål och synpunkter kan även anonymt postas till oss.

Förskolan Stjärnflockan Flurkmarksgård 24, 90594 UMEÅ

 

Vad händer med klagomålet sedan?

Alla klagomål utreds, följs upp och dokumenteras av förskolechefen.

Förskolechef: Angelica Lindgren angelica@stjarnflockan.se 090-36077 eller 070-6677546

 

Huvudmannen för förskolan Stjärnflockan.

Angelica Lindgren angelica@stjarnflockan.se eller 070-6677546

Ingela Lindgren ingela@stjarnflockan.se eller 076-1034589

Madeleine Lindgren madde@stjarnflockan.se eller 070-2543381

 

 

Klagomål kan även mailas in via vår hemsida. Klicka på pdf- länken nedan, fyll i dokumentet och skicka till oss. Tack! ----->  sag-vad-du-tycker.pdf

 

 

 

 

 

 

 

 










(Lämna tom)